• Novinky

• SÚŤAŽ V PÍSANÍ V ANGLICKOM JAZYKU

• Na CSŠ sa anglický jazyk vyučuje už od prvého ročníka, teda paralelne s výučbou materinského jazyka. Postupným učením sa cudzieho jazyka by sa mala zlepšovať aj schopnosť komunikácie v ňom. Preto bola našim študentom ponúknutá súťaž v písaní v cudzom jazyku, na ktorú viacerí zareagovali a vytvorili zaujímavé texty.

Súťažilo sa v dvoch vekových kategóriách (2. stupeň ZŠ a SŠ) a na výber boli tri žánre s troma rôznymi témami. Najčastejšie si študenti zvolili žáner eseje alebo príbeh o dni bez mobilu. Každý z účastníkov dostal za svoju ochotu zapojiť sa a byť kreatívny malú odmenu. Avšak, víťaz môže byť len jeden, aj keď rozhodnúť o ňom bolo tento rok náročné, vzhľadom na kvalitný obsah prác. Aj z tohto titulu sa učitelia anglického jazyka rozhodli udeliť dve špeciálne ceny poroty, a to žiačkam Rebeke Styrančákovej (tercia) a Ružene Pencákovej (II.AG). Prvé miesta patrili za mladšiu kategóriu Kataríne Polanskej (sekunda) a za starších Diane Žalobínovej (sexta), ktorá  napísala zaujímavý príbeh a Laure Mrázkovej (sexta) – tvorkyni eseje na tému život bez sociálnych sietí.

Učitelia cudzích jazykov

• POZDRAV ZO ŠKOLY V PRÍRODE - ŠTVRTÝ DEŇ

• Milí rodičia !

Dnes sme mali na raňajky chlebík vo vajíčku. Bol výborný. Po raňajkách sme navštívili ihrisko v Detskom raji. Hrali sme sa rôzne hry : americký futbal, bedminton, vybíjanú, futbal a pod. Vo vybíjanej vyhrali učitelia spolu s pár žiakmi. Na obed bol segedínsky guláš a kurací vývar. Popoludní sme navštívili Múzeum TANAPu. Boli tam vypchaté zvieratá, brloh medveďa, rastlinstvo, kroje a hračky. Cestou z múzea sme sa zastavili na sv. omši v Novom Smokovci. Na večeru bol grenadír. Večer nás ešte čaká skúška odvahy. Celý deň bol suprový !

• POZDRAV ZO ŠKOLY V PRÍRODE - TRETÍ DEŇ

• Milí rodičia,

dnes ráno po raňajkách sme išli na vlak do obce Štrbské Pleso. Vo vlaku sme sa tlačili ako sardinky. Pricestovali sme do Starého Smokovca a prestúpili do druhého vlaku na Štrbské pleso. Už z ďaleka bolo vidieť hotel Patria a skokanské mostíky. Okolo plesa sme si mohli zacvičiť. Videli sme tam káčera a ryby. Ondrej našiel v domčeku pri plese perlu. Cestou späť sme si mohli kúpiť suveníry. Spiatočná cesta bola v pohode. Po obede sme sa učili. Na večeru sme mali dukátové buchtičky, po nej sme sa vlakom presunuli do Tatranskej Lomnice na sv. omšu. Kňaz nás pekne privítal a naši žiaci Tadeáš, Tóno a Peter pri nej miništrovali. Naspäť sme sa vrátili pešo.

• Výlet škôlkárov v ZOO

• V utorok sme sa vláčikom vybrali s našimi škôlkarmi  do zoologickej záhrady do Sniny.Mohli sme vidiet domáce,  a aj divé zvieratá.Páčil sa nám aj 700 kilový zubor, ktorý si nažíval  s kravičkou v jednej ohrade.Mohli sme zvieratká kŕmiť krmivom, ktoré nám ponúkol pracovník zoo.Po krásnom jazdení na koníkovi sme sa občerstvili dobrotami, ktoré nám opiekli a pripravili naši rodičia v areáli zoo.Bol to krásny deň plný zážitkov a zábavy.

• Pozdrav zo školy v prírode - druhý deň

• Milí rodičia!

Dnes sme sa zobudili a hneď potom nasledovala ranná rozcvička. Po nej sme sa pripravili na túru. Vlakom sme cestovali do Starého Smokovca. Zubačkou sme sa vyviezli na Hrebienok. Po Tatrách sme putovali takmer tri hodiny. Popri Bilíkovej chate a Studenom potoku sme sa dostali až k Reinerovej útulni. Tam nás privítala „domáca“ líška. Zubačkou sme sa vrátili do Starého Smokovca a odtiaľ späť do Starej Lesnej. Veľmi sa nám to páčilo.

• Pozdrav zo školy v prírode - prvý deň

• Milí rodičia!

Srdečne Vás pozdravujeme z penziónu Erika. Dnes sme zažili pekný výhľad na Studený potok a na schátralý lyžiarsky mostík. Máme sa tu dobre a tešíme sa na ďalší výlet.

• OZNAM O KONANÍ 2. KOLA PRIJÍMACÍCH SKÚŠOK

• Riaditeľka Gymnázia sv. Cyrila a Metoda v Humennom vyhlasuje 2. kolo prijímacích skúšok na doplnenie posledných voľných miest do 1. ročníka 4-ročnej formy gymnázia.
              Prihlášky je potrebné doručiť do školy do 10. 6. 2019. Prijímacie skúšky sa uskutočnia 18. 6. 2019 so začiatkom o 7:45 v aule školy.

• Milujem svoje mesto – Milujem svoj kraj

• Na podnet Prešovského samosprávneho kraja, preds. M. Majerského a dobrovoľníkov z mesta Prešov sa  aj v našom meste zúčastnili žiaci, študenti a pedagógovia dobrovoľníckej činnosti. Cieľom bola výchova k občianstvu a rozvoju pozitívneho vzťahu k mestu, škole, majetku  a vytváraniu nezištných hodnôt.  Vďaka patrí všetkým, ktorí skrášlili areál našej školy – vonkajší plot, vyčistenie priestoru  v zadnej časti ( žiaci IX.A s Mgr. Kavčákovou, študenti Sexty s Mgr. Rovňákom). Kalváriu v meste upratovali študenti II. AG s Mgr. Karpielom. Ďakujeme ešte raz všetkým a vďaka patrí i TS mesta Humenné, ktoré nám poskytli technickú pomoc.

• MDD v našej MŠ

• Aj v tomto roku sme sa tešili na sviatok MDD. Hoci nám počasie neprialo a slniečko sa schovalo oslávili sme ho  v našej škôlke a bolo nám naozaj veselo.V tento deň sme tancovali, veľa súťažili samozrejme aj hostili.Bol to krásny deň plný zábavy a hier.

• Deň venovaný deťom

• Žiaci prvého a druhého ročníka ZŠ oslávili svoj deň netradične, spoznávaním  zaujímavých povolaní pri prehliadke v záchrannej brigáde a spoločnou zmrzlinou po ceste späť do školy. Ďakujeme všetkým bezpečnostným a záchranným zložkám, ktoré s trpezlivosťou predviedli deťom ich špeciálne poslanie: pomáhať a chrániť nás všetkých